Cergasthon 2013

Assalamua'laikum. Okay. Harini, means tadi lah, sekolah aku ada buad majlis pelancaran "Cergasthon 2013". Bunyi macam pelik je kan? Kan? Mula tu jakun jugak lah. Tapi bila pengetua bagitahu ape tu "Cergasthon" baru aku tahu pebenda kan. Rupanya, cergasthon tu majlis senamrobik. Haaa. Kenapa tak letak majlis senamrobik je? Kenapa nak cergasthon jugak? Saje nak bagi students tercangak-bangak dengar word "cergasthon" tu ke hape? -.- Err~ Sebenarnya kan weh, aku malas gila-gila nak pergi sekolah harini. Aku takde mood. Tapi fikir kawan aku si Hafizah ni nak datang, aku pun pergi je lah jugak. Malas kod. Bukan belajar pun. Lagipun sekolah ganti kan. Balek selalu pukul 12.30 macam tu. Buad penat aku je kan --' Bukan ade masuk sukaneka ke persembahan aerobik ke ape. Hem. Pergi sekolah, kerja aku tangkap gambar orang je lah. Lepastu melantak dekat kantin. Mana tak gemuk! Berat badan pun dah naik. Halim pun dah panggil aku gemuk. Haa a'laa, macam lah dia tahu badan aku camane. Bukannya dia tengok depan-depan pun. Entah-entah dia lagi gemuk kan :3 Cakap je tu berat badan dia 41.  Timbang dengan aku nanti 51 tak? Hahaha :D Okay. Kidding~ Hey. Kecoh je alim nih. Berat badan dia dengan aku beza 1 kg je pun. Aku berat sikit dari dia. Hahaha-.- Lepasni kau jangan suruh aku makan dah! Haaa. Tinggi kitaorang sama! Aku tak tahu lah kalau dia tipu aku. Sebab aku tengok gambar dia dekat facebook, tinggi kod. Dah macam tiang traffic light. Hahaha. Kay, tipuu. Eh, chop. Macam lari topik je? Nak cerita pasal cergasthon, pergi cerita pasal berat badan. Hahaha. Mencarut ape lah kan. Okay, balek pada topik asal aku tuh hah. Aku pergi sekolah tadi dengan cousin aku and mak, adik dia. Sampai sekolah pukul 7.05a.m. Lepastu beratur, tunggu YB Raja Nong Chik datang. Dia datang dalam pukul 9 macam tu lah. Tadi, kitaorang beratur dekat tapak perhimpunan baru. Wooo~ Batak kejap. Hahaha. Lepas je pengetua, ketua PIBG, YB semua tu bagi ucapan, YB pun rasmikan majlis tu then, lepaskan belon ke langit. Tapi bukan belon yang berlambak tuh laa. Itu just nak cantikkan je :)



Senamrobik jom~
Acara sukaneka :)


Okay. Pukul 10 mulalah senamrobik. Kelakar kod. 50/50 je yang buad pun. Aduh, sadiss~ Habis duit sekolah bayar orang yang bimbing kitaorang senamrobik tu. Aku pun bukan buad sangat pun. Buad sikit-sikit je :D Lagu senamrobik, macam-macam lagu ada. Lagu melayu, english, cina, india semua lah. Lawak kod. Bila dengar lagu india, aku gelak dengan Hafizah. Aptb ._. Hem. Dah sejam lebih buad senamrobik, students yang terlibat dalam acara sukaneka start. Serious, bosan acara sukaneka dia -.- Aku dengan Hafizah duduk tepi dewan je lah kan tengok orang main. Sambil tu kitaorang dengar lagu. Lepastu ape lagi, melalak ah sekali :D Itulah kami. *Sentiasa bersama walau di mana jua. Eceh~




See? Lawakan? Kalau lah ada pokok yang macam tu, hari-hari aku "duduk-duduk" bawah tu :D How suwit~ Hem. Tu je kod yang aku nak share dengan korang harini. Okbye peeps :D